søndag den 20. december 2015

"Højt fra træets grønne top" (DIY tromme i karton)

En af drengenes fætre hedder Peter - derfor er "Højt fra træets grønne top" en af de faste salmer omkring juletræet juleaften.

Med den sang er et juletræ uden tromme ikke en rigtig juletræ - for "Peter har den gren så kært hvorpå trommen hænger".

Den gren er der efterhånden mange af på juletræet hjemme ved os - og i år kommer endnu et par grene til. Jeg har nemlig forsøgt mig med klassiske trommer i karton:



De kræver ikke andet en lidt klarton, saks, lim og garn/tåd til ophæng. Skabelonerne kan du hente lige her (pdf-fil).

Tænker også at trommerne vil også gøre sig fint som bordkort...


God arbejdslyst ;o)

9 kommentarer:

  1. Fine trommer - den skal bare synges, når man skal gå om træet (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal den nemlig - der er så mange minder i den sang ;o). God jul!

      Slet
  2. Så fine :) og ja, den sang er også fast herhjemme - måske Luna og jeg skulle klippe trommer i morgen, mens Magne er i skole (han har desværre først ferie fra tirsdag eftermiddag) så noget må hittes på for den yngste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder hyggeligt - her starter juleferien heller ikke endnu, kun for drengene og manden ;o)

      Slet
  3. Endnu engang rigtig fine Pia, men tror du har glemt at linke til skabelonen ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Pia - hvor er de bare fine trommerne.
    Mon du fik min mail ang. avengers stoffet, ellers får du den lige her også:

    Hej igen Pia, tak for din besked. Fantastisk at du lige vil tjekke, om du har nok af det stof - Avengers, som du har brugt til penalhusene. Jeg kunne godt bruge 75 cm - hvor bredt er stoffet, og hvor meget koster det?
    Jeg glæder mig til at høre fra dig.
    Venlige hilsner
    Tina (tinathuro@hotmail.com)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina - jeg har da vist haft problemer med min mail, har ikke fået din mail og opdager først nu ved et tilfælde at du har skrevet her. Er du stadig interesseret, kan du sende din adresse til min mail (der skulle være styr på den nu), jeg har dog kun ca. 30-40 cm. tilbage...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...