tirsdag den 10. september 2013

Redesign af farmors gamle kjoler...

Endnu et par af farmors gamle kjoler er blevet omdannet til et par bukser til Jacob, som har fået følge af en bluse i varm isoli med gul piping og rib (mønster fra Ottobre 4/2012)


Det var og meningen at bukserne skulle have været i ægte 70'er stil, men jeg havde helt glemt at måle Jacobs ben...og han var så ikke helt så lille som jeg gerne vil have ham til, derfor blev løsningen rib i ben og talje (lidt a'la Alba Babys jogging bukser).



Blomsterstoffet og det gule ensfarvede er fra svigemors gamle kjoler. 

Selvom stoffet er blomstret synes jeg det kan gå til Jacob. Jeg har med vilje vendt stoffet, så blomsterne på afstand kan ligne balloner...


For at give bukserne et mere drenget look har jeg lavet et mønster med smalle ben og syede presfolder, på denne måde




...og med en lille turkis detalje bagpå også:


Synes det er så dejligt med "nyt" stof, så kommer der næsten automatisk idéer til nye farvekombinationer og modeller.

...og tror faktisk godt jeg kunne finde på at lave endnu et par bukser for korte med vilje! ;o)

14 kommentarer:

  1. Ahrmen Pia det er så pisse fedt det sæt, tror også at min lille Mille skal have bukser med pressefold i sin vintergarderobe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Libbie - har også allerede klippet til endnu et sæt efter samme mønster ;o)

      Slet
  2. Hvor ser det bare godt ud med den pressefold. Den detalje har jeg skrevet mig bag øret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, har brugt det et par gange før, ved ikke hvorfor det ikke er mere - synes det virker ret godt ;o)

      Slet
  3. Det er så superfikst... Ihh, jeg er vild med de bukser

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, synes også de er helt perfekte til min lange slanke dreng ;o)

      Slet
  4. Synes stoffet er lækkert! Og er ret pjattet med pressefolderne... det tror jeg da lige jeg lader mig inspirere af...
    Tak for det!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør endelig det! Ja, det er guld værd, når nogen tænker sig om inden de kører på lossepladsen ;o)

      Slet
  5. super flot sæt!! jeg er vld med syede pressefolder, for det er en super flot detalje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Var lidt i tvivl om bukserne nu også kunne gå til Jacob, eller om de var bedre til en pige - men netop presfolderne (og den turkise bluse) går lige det modsatte. Han virkede heldigvis også selv ret tilpas i sættet ;o)

      Slet
  6. Det ser da godt ski.. godt ud.. Nu bliver blogland fyldt med pressefolder det næste stykke tid.. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det kunne da være så hyggeligt, der kommer i hvert fald flere par herfra ;o)

      Slet
  7. Super flot sæt! De pressefolder der gør bare det hele. Og så er det altså sjovt at få genbrugt stof i helt nye sammenhænge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Min svigermor synes også det var sjovt at se Jacob i det ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...