lørdag den 30. august 2014

Make-up pung og cupcakes

...umiddelbart ikke to ting der passer sammen. Begge dele er dog resultatet af #sjettekreaweekend. Kagerne var mit bidrag til menuen - og make up pungen sidste produktion, der røg igennem maskinen inden vi tog hver til sidst søndag...


Igen er det Christinas DIY (dog andre mål + tilføjelse af piping) jeg har brugt.


Yderstoffet er et stykke quilted stof jeg har arvet (og haft liggende et par år), som lige pludselig "råbte" på at blive omdannet til en make-up pung. Neon coral piping er fra Stof og Stil - ligesom foerstoffet. Pyntebåndene i enderne er fra Hay.


Træperle og lædersnor er fra Søstrene Grene.


Cupcakes var denne gang lidt anderledes end dem med gulerod jeg plejer af lave.

I stedet fik vi nogle med Squash. Har taget udgangspunkt i samme opskrift blot ændret lidt på krydderi m.m., så for en god ordensskyld kommer den her:

Der bliver ca. 20 alt efter størrelse

Ingredienser300 g mørk farin
2 dl olie (uden smag, fx. raps eller majs)
4 æg
275 g mel
1 tsk. vanilie
2 tsk bagepulver
1 knsp salt
1 tsk natron
2 tsk kanel
½ tsk st. nelliker½ tsk st. ingefær 300 g squash (fint revet)

Farin og olie røres sammen, derefter resten i - det er ikke nødvendigt at bruge elpisker...
Bages i ca. 20 min. ved 180 grader (varmluft)
Når de er kolde pyntes med:

Frosting:200 g flødeost (fx. buko eller Philadelphia)
100 g smør
500-700 g flormelis
1 tsk vaniliesukker
evt. farve, hvis det ønskes - lidt revet citronskal (øko) er også lækkert dertil

Blandes sammen - og her er en elpisker et must for at få en jævn masse.
Ta' smør ud at køleskabet i god tid. Resultatet bliver bedst, hvis det har skuetemperatur når du går i gang


...er du ikke helt til frosting, skulle jeg hilse fra mine drenge at sige at de også sagtens kan nydes med alm. glasur ;o)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en skøn pung! Jeg elsker det stof :-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, fantastisk at finde det i stakken - og så var det endda quiltet i forvejen ;o).

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...