lørdag den 28. december 2013

Traditioner...

Traditioner er noget der hænger sammen med jul, hvis du spørg mig!

En helt særlig tradition i vores familie er juledugen. Da jeg var helt lille og vi julaften var ved min mormor og morfar var det George Jensens juledug i rød og guld, der lå på bordet den aften.

Da det senere blev min mor og far, der tog over med at holde juleaften fik min mor George Jensens juledug i grøn og blå.

Jeg var derfor lykkelig, da jeg fik den hvide juledug, som har pyntet vores julebord de sidste to år (her og her). Min bror og svigerinde fik den helt nye julerøde udgave af George Jensens juledug i bryllupsgave, så nu har vi fire forskellige udgaver i familien - det synes jeg er lidt hyggeligt ;o).

I år var alle fire generationer samlet ved mine forældre - så selvfølgelig var det mors dug, der skulle på bordet i år. Jeg elsker at dække bord til særlige lejligheder, så den opgave fik jeg lov at stå for:

  

Meget typisk for årets julepynt i Blogland blev det med origami juletræer som pynt - jeg havde foldet dem i forskellige størrelser og blå-grønne-grå-sorte farver. Enkle af papirene med glimmer eller perlemor effekt (hvilket er svært at fange på billederne).


Som bordkort lavede jeg engle (efter min DIY) uden krop


Selvom der ikke var skyggen af rødt på bordet, synes jeg det blev julet og hyggeligt alligevel - frisk gran giver altså også en helt særlig julestemning...


Det røde indslag stod drengene så for i deres julebluser


Første og anden juledag er tilbragt det meste af dagen med at hygge i nattøj og leg med de mange gode julegaver drengene fik. 


I går efterlod jeg dog drengene og manden hjemme og fik overstået min sidste arbejdsdag i 2013. 

Weekenden skal bruges med julefrokost og klargøring til nytårsaften.

10 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt! Jeg drømmer om den røde dug!
    Flot bord du har lavet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er altså også flot den nye de har lavet ;o). Tak

      Slet
  2. Hvor er det flot.
    Jeg kendte slet ikke til de juleduge før jeg læste om dem her. Men det skal jeg da have googlet på, på nu er jeg da blevet nysgerrig efter at se de andre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, de er så fine - sjovt som nogle minder går i arv ;o)

      Slet
  3. Hvor lyder det hyggeligt, juletraditioner er altid et hit - fyldt med minder og nostalgi :D

    - Anne

    SvarSlet
  4. NØØØJ! Det ser jo fænomenelt ud :-)))) Hold da op! Det må have taget nogle timer. Meget imponerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - foldede en aften mens vi så tv, så det er ikke så galt. Jeg kan ikke bare sidde og se tv uden at lave noget imens ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...