fredag den 2. juni 2017

Kreative pengegaver til konfirmation

I år har vi været til to konfirmationer - først ved drengenes kusine og 14 dage efter ved drengenes fætter.

Øverst på begge konfirmanders ønskesedler stod: PENGE

Jeg har altid synes pengegaver var noget at det mest kedelige at give - særligt til konfirmation - og det virker altså lidt trist bare at komme med en flad kuvert.

Drengenes fætter er vild med fodbold-holdet Paris Saint-Germain FC, så han sit favorithold i kamp mod vores gave.


Jeg havde fundet Paris S.G. spille trøjer via Google og blot printet den. Shorts til både vores-gave-hold og Paris S.G. klippede jeg i karton.

Fodboldbanen er en tom kasse fra en ramme øl med et flamingo stykke i. Flamingoen beklædte jeg med noget grønt crepepapir jeg havde liggende ligesom kanterne af kassen blev beklædt.

Spillerne satte jeg fast med elefantsnot på blomster-ståltråd, som jeg til sidst stak ned i flamingo.

Stregerne på fodboldbanen var klippet af alm. kopipapir. To fodboldmål blev lavet af hver 3 ispinde.


Gaven blev godt modtaget - jeg tror faktisk også konfirmanden synes det var helt fint at der var andet end flade kuverter...det er som om et gavebord med kuverter ikke syner af så meget :o)

Drengenes kusine fik en kransekage af en-kroner, da hun blev konfirmeret st.bededag.

Den lavede jeg om en flamingokegle (købt ved stof og stil). For at få en-kronerne til at slå til, satte jeg en hvid perle for skabe afstand.


     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...