tirsdag den 6. juni 2017

Keramik...

Indtil nu har mandag været min absolut favorit dag. Jeg har stornydt min "alene" tid i keramik lokalet. Alene og alene er måske så meget sagt (vi er 10-12 stykker på holdet), men alene i den forstand, at det kun drejer sig om mig - ikke moar dit og dat.

Nu er der (desværre) sommerferie indtil vi skriver august/september. Jeg havde ellers lige fået gang i drejeskiven - noget mere vellykket end andet :o)

Bl.a. disse tre skåle er det blevet til:

 

Det er altid meget spændende at se hvad der kommer ud af ovnen efter sidste tur i ovnen.
Denne gang blev det faktisk næsten som forventet - alligevel er det sjovt, hvad glasur kan gøre ved et stykke keramiks udtryk.

Det er langt fra alt ved drejeskiven, der vil lykkes for mig. En skæv skål og et krøllet krus fik lov at fortsætte som glasurprøver i stedet for at blive æltet op på ny...


Det var faktisk en helt ok beslutning - blandingen af to glasurer viste sig nemlig at gøre noget ret spændende. Glæder mig allerede til at blande videre til efteråret.

Men sjovt, som det uperfekte pludselig kan blive det bedste :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...