fredag den 8. januar 2016

Julen varer lige til Påske...

...er der nogle der mener - så er det vel heller ikke for sent at vise årets julebord og træ frem?

Det virker allerede som om julen ligger laaaaangt tilbage. Dagene er blevet lysere og koldere.
Håber ikke resten af 2016 forsvinder med samme hastighed som de første 8 dage har gjort!

Vores træ var i år Rødgran - det er første gang - men absolut ikke sidste gang. Vores træ kommer først ind den 22 eller 23. december og ryger som regel ud inden nytår - det betyder at nålene alligevel sidder fint på træet juleaften. Afstanden i mellem grenene og de tynde grene gør at julepyntet virkelig kommer til sin ret....og bedst af alt kostede det kun det halve af hvad vi plejer at give.

Vi faldt for en smalt træ - men næste år skal det vist være lidt bredere...vi fik nemlig næsten problemer med at placere de levende lys et sted hvor der ikke var grene over - men fint var det ;o).



Under træet ligger juletræstæppet min mor har broderet - elsker at det er så stort at træerne kan ses selv når gaverne ligger under.



Julebordet i år blev med servietterne foldet ligesom sidste år (her),  men alligevel var udtrykket anderledes - i år var det mere klassisk pga. af de røde trommer (model her) og "guld" bestik fra Søstrene Grene


Over bordet hang i år fyrregrene, snefnug og guldstjerner af karton sammen med guld lametta - rigtig hyggeligt at sidde under, men svært af fange på kamera.



Jeg synes julebordet er noget særligt at dække - og jeg nyder at kigge tilbage på tidligere år når vi nærmer os. Du kan se de tidligere års borde her:

Julebordet 2014 (her)
Julebordet 2013 (her)
Julebordet 2012 (her)
Julebordet 2011 (her)

3 kommentarer:

  1. Hej Pia.
    Kigger ofte med på din side, og synes du laver så mange fine ting. Har nu fundet et juletræs tæppe jeg synes er julet uden at det er for meget, nemlig dit som din mor har syet. Hvor har hun opskriften fra ved du det? og hvis er det noget hun vil dele. Tænker om det er til at finde som kit ellers må jeg jo igen med opmåling af hør og tælle tælle. På forhånd tak for al inspiration. Jeanette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeanette.

      Min mor har syet efter mønsteret i Ingrid Plums bog "korsting til jul og advent". Min mor har dog valgt at lave det større end det i bogen, så man kan se juletræerne selv når gaverne ligger under. Ingrid Plum har lavet flere bøger med mange finde modeller ;o)

      Slet
    2. Super, tusind tak. Den vil jeg på udkig efter på biblioteket, for hvis jeg skal være færdig til jul, er det nok nu jeg skal igang;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...