søndag den 29. november 2015

Minecraft fødselsdag...

...puha - så er vi på den anden siden. Vi (og huset) overlevede. Mads havde en fødselsdag præcis som han havde ønsket sig - nu glæder vi os til at fejre ham stille og roligt på tirsdag.

Som jeg skrev tidligere var tema-ønsket "Minecraft" og det blev det. Desværre var det ikke til at finde tallerkener, servietter eller papkrus til temaet - så vi måtte selv igang.

Heldigvis svigter Pinterest aldrig når det kommer til fødselsdagsplanlægning.


Bordet blev dækket med den sorte (tavle) voksdug fra Stof & Stil, Derudover havde jeg syet et par løbere af pixel-stof funder ved spoonflower.com. Flaske-etiketterne fandt jeg via Pinterest lige her.


Servietringene er lavet af toiletruller beklædt med rødt papir og en strimmel hvid papir med "TNT" skrevet på. Jeg havde valgt en orangefrokost serviet og en gul kaffeserviet, så det med lidt god vilje og fantasi skulle ligne eksplosioner. 


Over bordet sammen med flagene, der altid er oppe ved fødselsdage, hang Minecraft pynt - printet herfra




Ved siden af hver plads lå en "banko"-plade som jeg havde fundet lige her. Når man havde en række udløste det en slikpose. Set i bakspejlet ville jeg nok have valgt selv at lave et bankospil - på dansk og med færre forskellige motiver, men det gik :o).

Maden de fik var trekant-sandwich med tre forskelligt fyld: tunsalat, markelsalat og kyllingepølse sammen med lidt frugt og grønt



Mad-skiltene har jeg fundet her



Vimpel er printet herfra

Til slut var der kage - græsklodserne var "den der du ved nok"-kage, hvor kakaoen i kokosmassen var undladt og erstattet af grøn frugtfarve- opskriften finder ud bl.a. her


Derudover gulerodscupcakes med toping og sukkerprint billede - opskriften finder du her (har blot anvendt gulerødder i stedet for squash)

Behøver jeg at skrive at det er to trætte forældre der snart takker af for i dag efter at have puttet en glad og tilfreds dreng på snart 9 år? 


Rigtig god storm aften/nat, det lyder heldigvis til at det værste er ved at være ovre her,,,

3 kommentarer:

  1. Sikke en flot og gennemført fødselsdagsfest. Og stort tillykke med din store dreng (på tirsdag). Herhjemme har den lige stået på frost fødselsdag, men jeg glæder mig til, at min dreng bliver stor nok til at holde børnefødselsdag, så vi kan lave noget drenge tema.

    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, jeg holder mig til drengetemaerne - i hvert fald indtil niecen (eller forældrene) beder om hjælp ;o)

      Slet
    2. Det er du til gengæld også rigtig god til. Men jeg er slet ikke i tvivl om at du også kan lave en fantastisk pige fødselsdag for din niece.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...