onsdag den 23. september 2015

Kan kreativitet smitte?

Ja, det tror jeg helt bestemt!

Jeg bliver ofte spurgt hvordan jeg får tid til at være kreativ.

Jeg er så heldig at være på deltid. Det åbner mulighed for, at vi kan lave lektier inden aftensmaden - og når vi alligevel sidder omkring bordet har jeg gerne gang i lidt kreativt imens.


Det smitter - særligt når reglerne er nul iPad-spil inden lektierne er klaret - for så går Jacob ofte i gang med andre projekter og så følger Mads efter når lektierne er klaret. Elsker den tid og ikke mindst de snakke vi får samtidig. Med to drenge foregår al anden aktivitet nemlig højlydt og gerne meget fysisk ;o)

 
Har også på fornemmelsen at de eftermiddage værdsættes af drengene - og også Mads' veninde, der gerne gør os selskab flere gange om ugen... Så skidt med at gulvene ikke altid er rene, tøjet lagt sammen og maden på bordet præcis kl. 18.

Jeg vælger at tro at drengene alligevel bedre vil huske hyggetiden fremfor et pletfrit hus når de engang bliver voksne...i hvert fald er det de stunder der gør mig glad og ruster mig til at tage de uundgåelige kampe der unægtelig også er hverdag med en drillesyg præ-teenager storebror og en trodsig 5-årig lillebror ;o)

4 kommentarer:

  1. Det så hyggeligt når børnene også er med at være lidt kreativ.. Mine niecer og nevø ved og lige så snart de kommer hen til moster så skal der laves nogen "hyggelige ting" som den ene siger...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig - derfor er det også en del af min plan at "smitte" drengene med min glæde for det kreative ;-)

      Slet
  2. Det tror jeg du har helt ret i. Hygge frem for vasketøj! Kram!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...