tirsdag den 4. november 2014

Symaskinen kan endnu...

Det er bare ikke så ofte den bliver luftet - men to drenge der i øjeblikket ikke er så gode til at lege sammen er det kun aftnerne der kan tages i brug til syning og når vi når dertil er jeg som regel godt brugt af at holde to kamphaner adskilt.

Eftermiddagene er derfor oftest der jeg forsøger at få lidt kreatid ind og for drengene er altså bedre at have med til at klippe/klistre end at sy.

Jeg håber snart deres indbyrdes forhold ændrer sig, for kunne mærke at jeg havde savnet symaskinen sidst den var i brug ;o).

En barselsgave, heldragt i en rest Lillestoff-stof blev det til:


Og en bluse til en af Jacobs veninder fra børnehaven.


Det er om at udnytte når pigerne holder fødselsdag, så pigestofferne kan komme i brug ;o)

8 kommentarer:

  1. Fine ting du har fået lavet.
    Mine drenge har også stadigvæk deres "ture" ind i mellem, og de er 11 og lige om lidt 13 år... Det hører vist med til at vokse op som søskende, men hold da op hvor er det trættende.
    Heldigvis kommer de gode tider igen, der hvor de bare er hinandens bedste venner... Lige indtil de igen skal have slebet kanterne af hos hinanden...
    Men hvor er de dog skønne alligevel :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede (håbede) det blot var en fase :o). Ej, det er sjovt som de har had/kærlighedsforhold lige nu - så snart de er væk fra hinanden saaaaaavner de hinanden og når de er sammen varer freden/idyllen ikke længe... Kh. Pia

      Slet
  2. Åh, søskende kærlighed... Men hvor er det nogle fine ting du har kørt igennem maskinen. Jeg har det på samme måde, når keg er heldig at få lov at sy til drenge!!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - der skal lige slibes kanter ;o). Mange tak Ann-Katrine.

      Slet
  3. Sikke nogle lækre ting, Pia! Det er noget rigtig sødt stof med ænderne :-) Ja de søskende, jeg kan huske det fra min søster og jeg, og kan se det i mine børn. Sådan er det vist bare.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det har også været blandt favoritterne - men desværre er begge drenge vokset fra det inden jeg fik brugt det hele ;o). Ja - manden siger også at det er fordi det er drenge - og at drenge slås han er selv yngste af en drengeflok på 4(!) så han må jo vide det....måske jeg bare blander mig for tidligt, men har ikke nerver til andet ;o)

      Slet
  4. Sikke en sød dragt. Den kan vist kun vække glæde.
    Brødrekærlighed har vist mange ansigter, og de er ikke alle sammen lige kønne ;-) Håber snart de bliver bedre til at enes

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kåber jeg ;o). Lige præcis - jeg krydser fingre, men trodsig 4 årig drama queen og træt 7 årig skoledreng er ikke altid det bedste eftermiddagsmatch ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...