mandag den 30. december 2013

Godt nytår!!!

Årets sidste aften skal tilbringes med gode venner (6 voksne og 5 børn) - præcis som sidste år. Vi står for hovedretten, som ender med at blive oksemørbrad på grill - dog med andet tilbehør end sidste år, skal jo ikke beskyldes for at vær uopfindsom ;o). Det ene par medbringer forret og kransekage, det andet dessert og chips. Dejligt - så er det ingen sag at være vært og samtidig have energi når vi når på den anden side af midnat.

Sidste år pyntede jeg med confetti ranker fra loftet, det samme kommer næste til at gøre sig gældende i år.
Dog vil nogle af rankerne forestille typiske nytårs motiver...

NB! Kopier du idéen så husk at tænke på de levende lys' placering eller bordbomber, så ikke hele huset futter af ;o)



Jeg elsker den effekt og hygge det giver at noget hænger over bordet - derfor bliver der næsten altid lavet ranker når vi har noget at fejre eller markere herhjemme ;o)

Nytår er for mig farver og lys - da det er en festaften når vi tager hul på et nyt år, hvis historie endnu er uskrevet. Julens borde er mere klassisk og afstemt, men nytårsaften får den altså farver for alle pengene!


Pynten er lavet af alm. karton - noget dog i sølv og guld. Bogstaverne er tegnet efter en lineal drengene har (fra Tigerbutikken). Jeg har til sidst syet modellerne sammen på symaskinen. (beklager det lidt utydelige billede - men jeg idé-udvikler bedst om aftenen/natten et B-menneskes lod ;o))

´




Godt nytår!

- og pas nu godt på hinanden i morgen - siger hende, der frygter den dag alle børn er store nok og der skal findes en ny undskyldning for ikke at komme med ud og skyde krudt af ;o)

Tak for søde kommentarer og feedback i 2013, glæder mig allerede til det nye 2014 blog-år!

16 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud :)

    Godt Nytår

    SvarSlet
  2. Wauw hvor ser det fedt ud. God idé at sy tingene sammen, det er lidt hurtigere end at sidde med nål og tråd.
    Også godt nytår til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - meget - godt nytår til dig også, Christina ;o)

      Slet
  3. Jeg er vild med alle dine uroer med forskellige udtryk.
    Jeg har to af dine uroer som jeg fik, da vi var til blogtræf hod Libbie og Lena og den skal helt sikkert op til halloween igen.
    Godt nyt år og vi ses i 2014

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det kan jeg godt huske - er glad for at du kan lide min klip ;o). Tak og i lige måde!

      Slet
  4. Kære Pia, rigtig godt nytår til dig og din skønne familie! Tak for alle søde kommentarer i det forgangne år - jeg håber meget at vi får mulighed for igen at mødes irl i det nye år! Knus fra Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det håber jeg også - måske til marts ;o)

      Slet
  5. Godt nytår, kære Pia - hold da op, hvor er de bare flotte og festlige! Jeg har netop inden jeg besøgte din blog nu her lavet et indlæg, hvor jeg linker til din gør-det-selv om uroerne! :-)

    KH L

    SvarSlet
  6. Også et godt nytår til dig :-) super fin nytårspynt :-) kh nanna, Stjernepus

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...