mandag den 4. november 2013

Gang i maskinerne igen...

Ovenpå en uge med alt for mange bekymringer, gøremål og for lidt tid, er den bedste kur altså at tage turen til Sønderjylland hjem til Libbie for at tilbringe det meste af lørdag og søndag i selskab med tre skønne veninder...

Tænk at så meget snak, rødvin og alt for lidt søvn kan give det energiboost, der i den grad var tiltrængt!

Det var vores tredje krea-weekend. De bliver bedre gang for gang...hvad skal det ikke ende med?

Jeg har lært alle tre at kende via bloggen og da vi bor henholdsvis ca. 30 km og 130 km fra hinanden tvivler jeg på at vore veje ville have krydset hinanden, hvis det ikke var for bloggen.

I takt med vores weekender ændre fokus fra at handle om sy-teknikker, maskiner, mønstre og stoffer til i lige så høj grad blot nyde at snakke, hygge og grine. Måske vi som pensionister ender med at tage på bustur eller chartertur sammen? ;o)

Men selvom snakken går, ryger der heldigvis også stadig en del igennem maskinerne. Derfor vil det nok også præge den "sultne" blogs kommende indlæg....

Jeg fik nemlig syet en hel del til drengene, bl.a. dette sæt til Jacob:

Bukserne er syet i en denim (købt i den lokale stofbutik), der er petroleumfarvet på den ene side og alm. denim blå på den anden.

Den petroleumsfarvede er så fin i farven (men MEGET svært at gengive korrekt i efterårets tusmørke), så det blev den, der blev den synlige.


Bukserne er lavet med pressfolder og mintfarvet piping i siden. For at binde sættet lidt sammen har jeg lavet benrib og taljerib i samme brune farve, som jeg har brugt til ærmerne på blusen.

Blusen er efter Ottobre-mønster tilsat mintfarvet piping ved raglanærmerne.


Stoffet med luftballonerne er fra Lillestoff og købt det her.

Tror det bliver et af vinterens favorit sæt ved både mor og søn ;o)


Tak for en dejlig #tredjekreaweekend Libbie, Lena og Gitte!!



16 kommentarer:

  1. det er altså nogle skønne kreaweekender i holder jer... bliver helt misundelig men hvor er det fantastisk bloglang kan skabe sådan nogle skønne venskaber... det håber jeg sker for mig en dag. :o)

    havde jeg en drenge ville jeg elske det sæt... Det er super fedt og elsker dine bukser, ser super godt ud... Mon mine piger ville pynte i sådan et par bukser. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nyder dem også virkelig!

      Ja, da - med et par "vinge" lommer kan de da sagtens laves til piger, eller også i en model knap så slim ;o)

      Slet
  2. Det er simpelthen så fantastisk hvad bloggen kan bringe med sig.
    Sikke hyggeligt I atter var på tur:-) Ja, eller tre af jer. Herlig ide og rødvin må der til;-)

    SvarSlet
  3. Selv mange mange tusind tak søde. I 3 tøser har også bare givet mig et spark og jeg er atter tilbage ved maskinerne :)
    En lækker weekend og jeg glæder mig allerede til den næste.
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt - min står desværre stadig stille og venter på at nogen laver den :o(. Knus

      Slet
  4. Dejligt sæt! Og hvor lyde de weekender der bare såååå hyggelige!!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  5. Mums hvor nogle lækre detaljer, Pia. Du er bare mesteren! Det er så hyggeligt at mødes med nogle piger, som man bare svinger med i både kreari og snakkeri :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød, Line! Ja, sådan en weekend giver altså fornyet energi til hverdagen ;o)

      Slet
  6. Det lyder rigtig hyggeligt. Hvor er det et sødt sæt. fed farve på bukserne.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina. Det var det! Ja, kunne heller ikke stå for den, da jeg så den i butikken. Tror også det ender med at Mads skal have noget i det stof. Kh. Pia

      Slet
  7. Hvor lyder det bare dejligt med sådanne venskaber på tværs af landet men samlet om symaskinerne. Og det er altså et super lækkert sæt du har kreeret dér - glæder mig til t se mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det havde jeg ikke forestillet mig, da jeg skrev det første indlæg på min blog. Tak ;o)

      Slet
  8. Det var et fint sæt - har selv haft kig på stoffet med luftballoner. Det er bare så givende med et par dage med ligesindede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det print er altså så fint i farver og motiv ;o). Det er det nemlig - og kreativiteten smitter ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...