torsdag den 28. marts 2013

Påske...

Jeg nyder at vores er uden de store planer - altså foruden de projekter vi altid har det med at få sat i gang når der er ferie.

Påskepynt ejer vi ikke så meget af - men det får vi lige så stille rettet op på.

Drengene og jeg (og min mor, da hun pludselig gjorde os selskab) havde jo et par dage i sommerhus inden helligdagene for alvor begyndte. Denne gang blev symaskinen hjemme, selvom jeg da næsten fortrød da vi kørte omkring Stof & Stil på vej derud.

Aftenerne blev i stedet brugt på papirklip. Det er altså dejlig afstressende at sidde med. 

Noget af det jeg lavede er nu forvandlet til Påskepynt, der hænger over bordet. Efter vi har fået lavet nyt køkkenalrum elsker jeg at pynte over bordet - synes rummet kan bære det og det hygger altså på en helt særlig måde... 


Kyllingerne er ligesom Jacobs Påskelam fra denne bog (vi lånte dog på biblioteket)


Kyllingerne er klippet ud i gult karton og dekoreret med Posca Tuscher, og syet sammen med små cirkler i karton i forskellige farver. Jeg har valgt hvidt sytråd, da det er det mest diskrete ;o)

Klippene er lidt naive og kunne sagtens laves med børn. Det var egentlig planen at Mads skulle hjælpe mig, men han har ikke samme lyst til at hjælpe som Jacob, så kyllingerne blev hurtigt mit projekt.


Han valgt lego-leg og Ipad i stedet...


...kan man godt være præ-teenager som 6-årig???

12 kommentarer:

  1. What a cute decoration you got :) Have a great Easter! :) xo

    SvarSlet
  2. Skønt skønt påskepynt!!!
    Kh.

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine de kyllingeranker....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er ret simple, men alligevel lidt hyggelige ;o)

      Slet
  4. Hej Pia.
    Hvor er det bare en god ide....,de er så søde og nuttede...
    God påske
    Kh Anja.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anja - ret simpel idé men perfekt projekt til sommerhus-tur ;o)

      Slet
  5. Hvor er det blevet sødt, har også fået lavet lidt her i dagene forinden med sfo-børnene, det er nu så hyggeligt.

    Forsat god påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan ikke finde det (lidt) påskepynt vi allerede har efter opbygningen og at have gæster til Påskebrunch uden pynt, det går ikke ;o)

      Slet
  6. Min 5½ årige er absolut præ-teen (jeg tror faktisk hun er født sådan?!) ... Så ja :-D
    Glæd dig over, at vi efter sigende får verdens mest fantastiske og hjælpsomme teenagere... *krydser fingre*

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du har ret - og rart at vide at vi ikke er alene om kampene ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...