tirsdag den 1. januar 2013

Farvefest...

Rigtig godt nytår!

Håber I kom lige så godt ind i det som vi gjorde? Vi havde en rigtig hyggelig aften med gode venner, mad og drikke.

Vores dekoration endte med at blive farverig, men utrolig hyggelig. Som I måske efterhånden har opdaget er jeg ret vild med mine cirkelpunchere - derfor blev det også til confetti, af den farverige slags som ikke ender på gulvet.

Af kartonrester havde jeg lavet en masse cirkler og efterfølgende syet dem sammen på symaskinen. En hurtig og billig bordpynt - men synes den har stor effekt
Havde ambitioner om at fotografere vores mad - og havde da også lagt kameraet frem, men snakken og tiden gik uden billeder, så derfor kun lidt for forberedelserne
Vi fik klassisk rejecocktail til forret, hel oksemørbrad på grill med bagte rødløg (inspiration fra Julia via instagram), grøn salat med bl.a. æbler og hasselnødder, Pommes Anna til hovedret. Desserten var brownies med vanilieis og hindbærsauce - og ja, selvfølgelig kransekage kl. 24 med champagne.

Taget i betragtning af at et par medbragte forretten, vi selv stod for hovedretten og det sidste par medbragte desserten (og vi ikke vidste hvad resten af menuen bestod af) var sammensætningen helt perfekt.

Jeg glæder mig i hvert fald allerede til resterne i aften.

Nu vil jeg hygge videre med mine drenge - og se frem til at manden tager over efter frokost. Jeg har nemlig haft morgenvagten (hvorfor ender det altid sådan?).

Vi sluttede festen og sagde god nat ved en 3-tiden - og Jacob har holdt morgenfest fra lidt over 6...der er mange "glæder" ved småfolk 1. januar... :o)

Håber I får en god start på 2013!

20 kommentarer:

  1. Godkorgen, og godt nytår :).
    Det ser lækkert ud! Jeg er helt vild med confettien!
    Det værste ved ikke at holde festen selv er helt sikkert at man ikke har rester ;)...
    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nem og god aftensmad den 1. januar er altså en god ting ;o).

      Må også indrømme at de hænger i loftet endnu og får liv til det til i morgen...det er lidt hyggeligt.

      Kh. Pia

      Slet
  2. Godmorgen... Herhjemme har jeg også morgenvagten, da manden er taget ud for at nytårssurfe. Da jeg stadig hænger efter min influenza, så står den på nattøj, dvd og Wii-spil hele dagen. Mor er nemlig ret så færdig. Og det selvom aftenen i går var fuldstændigt uden alkohol for mit vedkommende. Min stemme er ellers helt væk, som havde det været stor kalas ;0)
    Jeres bord ser fantastisk ud. Det er så genialt at du syr de store konfetti sammen. Det må jeg bare huske - det ser fedt ud...
    Godt nytår og sov godt om lidt når manden tager stafetten...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, med sygdom Eline - rigtig god bedring ;o).

      Ja, der blev syet nogle cirkler sammen i 2012!

      Kh. Pia

      Slet
  3. Ih Pia - det er virkelig fint med de cirkler - det ser meget festligt ud og maden lyder lækker. Her er det også ALTID mig der har morgenvagten...som i hvert eneste år siden vi fik Emil i 2006. Nå, men min mand drikker også mere end mig, så jeg er uden tvivl bedre i stand til at passe børnene dagen efter:-) Rigtig godt nytår.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo præcis som her! Vagten har også været min siden 2006 ;o).

      Kh. Pia

      Slet
  4. Flotte farver, lyder som en god aften :-) synes de cirkel snore er så fine, måske man skulle lave nogen der kan pynte hele året :-) bruger du standsejern til at lave dem med? Det må næsten være det nemmeste :-) kh Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et stansejern - min tålmodighed er ikke til andet ;o)

      Kh. Pia

      Slet
  5. Sikke en lækker menu - vi havde også nogle venner på besøg, så menuen var også en god blanding :)

    Kh EM

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er faktisk en hyggelig måde at sammensætte menuen på - og knap så meget stress som selv at skulle stå for det hele ;o)

      Kh. Pia

      Slet
  6. Nøj som det da ser fint og festligt ud med alle de konfetti cirkler. Jeg har også sådan en udstaser og selvom den er dyr er den altså også ret skøn....

    Rigtigt godt nytår til dig og hele familien. Jeg håber du fik lov at holde fri om aftenen for med det program (gøre gæsteklar, nytårsaften og tidligt op) må du trænge til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, synes faktisk også den er lidt sjov at bruge. Den store af drengene hjælper også gerne ;o).

      Det gode ved sammenskudsgilde er at vi skiftes til at stå i køkkenet, så der blev hygget og slappet af...

      Slet
  7. Sikke en god idé med bordpynten og lækkert mad!
    GODT nytår til dig og fam. Glæder mig til at følge med herinde i det nye år også... og altid skønt at følge dine skønne billeder på insta;)
    Kh. Rikke.
    www.bareschoen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og velkommen til herinde også ;o)

      Det er lidt sjovt det med Instagram - vanedannende og en hyggelig måde at få kendskab til nye blogge...

      Godt nytår. Kh. Pia

      Slet
  8. Skønt, skønt! Altså lige bortset fra det med, at småbørn har det med at vågne tidligt - også selvom det er dagen derpå. Vi var dog heldige, at ungerne sov til kl. 10 - men til gengæld gruer jeg for skole og børnehvae-hverdag igen i morgen. Godt nytår! Kh Maria

    SvarSlet
  9. Ja, drengene og jeg nupper lige en feriedag mere i morgen, men forsøgte at overholde normal sengetid i dag (det var tiltrængt hos forældrene!), gik dig ikke helt så godt...der er vist et par drenge der lige skal finde rutinerne igen.

    Godt nytår! Kh. Pia

    SvarSlet
  10. Godt nytår - og sikke et fint bord, sine cirkler er SÅ fine! Vær i øvrigt glad for, at konfettien ikke endte på gulvet. Det gjorde den her, og det var et kæmpe arbejde at skure trægulvet i går ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;o). Ja - det blev ret godt - til trods for konfetti i loftet endte det alligevel med masser af pynt og madrester på gulvet, så første dag i 2013 gik nu alligevel med støvsugning m.m. ;o)

      Slet
  11. Mega flot bord Pia :) vil huske på det det med cirklerne. Har nemlig også sådan en puncher - elsker krea gejl ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette. De bliver også gemt til fremtidige fødselsdags- og fastelavnsfester ;o).

      Krea gejl er et must! Man skulle jo nødig gå ned på udstyrret ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...