lørdag den 17. november 2012

Gratis glæder...

Før vi fik Mads må jeg tilstå, at et besøg på biblioteket ikke var noget jeg gjorde særlig ofte - men det har ændret sig!

Mads (og faktisk også Jacob) elsker at komme der og når vi går hjemad igen er det poserne ofte flere kilo tungere.

Det var heller ikke anderledes sidste weekend hvor det dog kun var Mads og jeg, der var afsted, da Jacob som middagslur. 15-20 minutters gåtur fra vores hjem ligger vores bys lille bibliotek. Vi er heldige at det også har åbent via selvbetjening, så det benytter vi os ofte af om søndagen.

Mads valgte (mange!) bøger - og jeg fik hentet lidt (mere) juleinspiration med hjem.

Da Jacob vågnede råhyggede de i sofaen. Lillebror godkendte straks udvalget. Mads kan (også) være en omsorgsfuld storebror, så selvfølgelig var der lånt en "gravko"-bog til Jacob


Mads' egne favoritter er pt. pirater, dino'er - og et kært minde fra min egen barndom, Pelle haleløs:


Et tilbud fra et andet af kommunens biblioteker skal Mads og jeg også nyde godt af i næste uge - behøver jeg at sige at jeg glæder mig? (også fordi vi skal følges med Gitte og Sofia)


Kommer du også på jeres bibliotek?

12 kommentarer:

  1. Jeg har også altid været storforbruger af biblioteket og deres mange tilbud. Synes simpelthen, det er ganske genialt med så meget gratis kultur samlet på et sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, må indrømme at det er Mads' skyld vi har genopdaget dem - men hvor bruger vi det meget nu ;o)

      Slet
  2. Jeg vil sige det sådan, at det ikke er det sted i byen jeg kommer mest. Vi har snart boet i byen 1½ år og for 14 dage siden havde jeg mit første besøg på biblioteket. Jeg synes simpelhen ikke tiden er til det og åbningstiderne er jo bare ikke til at huske. Til gengæld synes jeg man kan låne vildt meget, boligblade, håndarbejdsblade m.m. og ungerne elsker at læse bøger, så måske skulle man komme der lidt mere.... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er heldige at vores har selvbetjening hverdagsaftner indtil kl. 21 mener jeg og i weekenden indtil kl. 16-17. Derfor har det været meget brugt søndage med regnvejr ;o).

      I må afsted snart igen ;o)

      Slet
  3. Dejligt med bibliotekstur! Da jeg var lille, var det bedste jeg vidste en tur på bibliotektet, uhm og jeg elsker det stadigt, må dog indrømme det er sjældent jeg kommer afsted, så tak for den lille reminder. Lyder som en rigtig dejlig tur, ha en dejlig weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror Mads har det sådan. Ofte er han svær at rive med ud om eftermiddagen i weekenderne, men lokker vi med en cykel- eller gåtur til biblioteket er han ofte klar ;o).

      Tak - og i lige måde!

      Slet
  4. Jo tjo bruger det sådan ok. Er bare så skadet at jeg helst selv vil eje mine bøger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ender det altså også ofte med for mig ;o)

      Slet
  5. Har brugt vores bibliotek meget men tiden er knap og jeg er meget dårlig til at få afleveret bøgerne til tiden og det kan jeg ikke lide at byde mine medmennesker så lige for tiden er det meget sjældent jeg kommer afsted og mange bøger kan jeg hente ned på tabletten

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det med at få dem afleveret kan være et problem...heldigvis, får jeg møen mail et par dage før fristen ;o)

      Slet
  6. Vi brugte biblioteket meget da Sofia var mindre. Jeg elsker at være på et bibliotek.

    Vores bibliotek har fået nogle gode åbningstider, så det er nemmere at passe hyggestunden ind med arbejdslivet.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at vi skal besøge "det store" sammen på onsdag! Knus ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...