søndag den 25. november 2012

Alt for korte weekender...

Snart er denne weekend også forbi, men jeg er slet ikke færdig med at holde weekend - kunne sagtens snuppe en dag mere!

Fredag hyggede vi med naboen efter arbejde, lørdag gik vi så småt igang med at flytte tilbage i stuen. Der er stadig laaang vej endnu, men bare det at få rykket sofaerne ud at køkken alrum har været en befrielse!

Da manden lørdag aften alligevel var igang med at save lister til, fik jeg ham til at save ud til et træ til mig (inspiration fra Boligliv).

Jeg har længe haft planer om at lave et af de fine filt juletræer set på pinterest, men efter 2 stykker pynt må jeg sande at det ikke bliver i år. I stedet har jeg købt 24 træhjerter fra Rema1000 og noget velcro i den lokale stofbutik. Hved hjælp af superlim og hæftepistol har vi nu en ny julekalender. Det er planen at drengene hver dag kan hænge et hjerte på træet.


Tænker at det havde været endnu bedre hvis træet var blevet malet med magnetmaling og pynten havde fået en magnet bagpå - det må blive en anden gang...

I går mens Jacob sov middagslur fik Mads og jeg også bagt årets første julebag - pebernødder. Tålmodigheden var tre plader og Mads byder stolt selv lillebror!


Dagen i dag startede i fotostudie med familie og gode venner - 2 timer senere (og små 500! billeder) stod den på frokost. Glæder mig til se alle billederne igennem
;o)

Håber også du har haft en god weekend?

10 kommentarer:

  1. Et rigtig fint juletræ.... Jeg kunnemogså tænke mig en dag mere i weekenderne....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og så var det tilmed hurtig klaret ;o)

      Ja, ikke? Eller bare en uges ferie kunne være så godt ;o)

      Slet
  2. Super fint juletræ - det er en sød idé - rigtig god idé med magnetmalingen! Den vil jeg notere mig (til næste år, eller næste igen - alle de ideer, alt for lidt tid ;-)). Go' aften.
    Kh. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tror også jeg bliver nødt til at lave et til med magnetmaling - om ikke andet så bare til drengenes værelser, så dekan pynte det med julemagneter.

      Slet
  3. God idé med juletræet. Det ser rigtig fint ud :-)

    Har du en god opskrift på pebernødder? Jeg er nemlig på jagt efter en god opskrift uden alt for meget ingefær og peber. Dine ser dejligt brune ud (bagte), som om der er en del kanel i...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - idéen er nu kun delvis min ;o).

      Må indrømme at pebernød-bagningen var en pludselig indskydelse i KIWI, så det er sådan en færdig krydderiblanding, men de var overraskende gode - og er så godt som væk allerede. Men synes faktisk den fra Amo kogebøgerne er fin - den sælges i bl.a. Føtex til 30 kr. Pt ;o)

      Slet
  4. Det skulle være to arbejdsdage om ugen og 5 dages weekend :-)
    Jeg ved heller ikke om jeg bliver færdig med filtjuletræet, det tage lidt pusten fra en at der skal laves 24 stk. Men dit træ er da super fint og det bliver de da mindst lige så glade for.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne være rigtig godt!!!

      Nej, jeg gik lidt død i udsigten til a lave 24 stykker pynt, men synes stadig det er en super sød idé, men indtil videre må de nøjes med dette træ.

      Knus Pia

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...