torsdag den 26. april 2012

Positive tanker...og lidt hjælp

Hvor er det tankevækkende hvordan en "venlighed" kan give en masse igen når "den" bliver godt modtaget!
Jeg har aldrig været i tvivl om glæden ved at give. Men her i begyndelsen af ugen havde jeg en lille oplevelse, det fik smilet frem selv om jeg sad helt alene i bilen.
Som så ofte før var der kø på vej til arbejde om morgenen. :o(
Da jeg holder i køen ser jeg en billist, der gerne vil svinge til venstre (altså i den retning, der ikke er kø), men ikke kan komme ud, da der er kø i den ("min") vejbane hun skal krydse.
Da jeg ikke behøver skynde mig at køre helt tæt på den bilen foran (for vi holder jo i kø) laver jeg er "hul" da jeg kommer til udkørslen.
Det kvitteres med en regn af flyvkys i min retning.
Sjovt som smilet bredte sig i ansigtet og humøret steg et par grader i min bil (og sikkert også i hendes).
Det er utroligt hvor lidt der nogle gange skal til...
Nå, det var et sidespring.
Ville egentlig bare vise - og have hjælp til - et af de projekter jeg har gang i pt. (der er nogle at ta' af!):




Jeg bestemte mig for at lave endnu et babytæppe (kender en del, der venter piger til sommer, så må hellere komme i gang) i stedet for en hynde til havebænken.
Nu er jeg bare lidt itvivl om bagstykket. Hælder mest til at vælge en ensfarvet og nok den grønne eller den turkise, der går igen flere steder
- eller er det for kedeligt og for "drenget"?
Synes også lige I skal se lidt af min tilværelsen som drengemor:




Mit forslag om tegning eller perlehygge inden sengetid sidste weekend "tabte" stort til faderens forslag om PlayStation hygge...havde ikke troet det ville ske allerede nu - også med Jacob!?!
- Posted using BlogPress from my iPhone

19 kommentarer:

  1. God karma kommer altid godt igen;-)Ang. tæppet hva med at bruge den koralfarvede som bagside?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den tror jeg også på ;o). Det var også en mulighed, den farve har jeg desværre ikke nok af på lager :o(

      Slet
  2. Det er godt nok nogle flotte farver :)

    SvarSlet
  3. Jeg synes absolut godt du kan bruge grøn og turkis på bagsiden til en pige. Jeg har jo en pige, og jeg synes det er rart med lidt grønt og blåt der bryder med "pigefarverne" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også det ender med...de farver ligger nemlig allerede i reolen ;o)

      Slet
  4. En hel sart lyserød ville også være sød!

    SvarSlet
    Svar
    1. ...også en god ide - den farve tror jeg faktisk også allerede er "på lager" ;o)

      Slet
  5. Jeg stemmer på koral eller limegrøn fleece bag på tæppet - evt en prikket hvis du kan finde det - jeg har lige lavet tæpper til ungerne, ensfarvet bag på Magnes og Prikket bag på Lunas, og hold op hvor giver det bare en fed effekt med prikkerne bag på ;) Smider det på bloggen i morgen vil jeg tro, hvis solen lige vil give mig et par min til at tage billeder i ;)

    Og ja god karma er guld fra morgenstunden, og selv en lille hjælp kan være en stor hjælp :)

    Er vild med billedet af drengene - tror det var op til jul jeg kom hjem fra en mor-og-Luna-alene-i-byen-tur og mødte synet af manden i sofaen med computeren på skødet og Magne klistret op af siden - og så spillede de gamle computerspil :D MÆND!!!

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror da faktisk vi har et limegrøn fleecetæppe bagerst i skabet - god ide ;o).

      Ja, det er ret hurtigt de slægter faderen på ;o)

      Slet
  6. Jeg forsøger også at leve efter "det du giver kommer tilbage" - om det så er med det samme eller om mange år det er ikke til at vide og egentlig også "ligegyldigt" :)

    SvarSlet
  7. Årh, jeg håber, Freja vil spille en masse Playstation med Faren, når hun bliver større = fritid til mor ;) Tøsepiget skal hun nok blive alligevel. Hun er allerede i gang med både hårbøjler, hårelastikker og armbånd, i sit forsøg på at kopiere mor ;)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er selvfølgelig rigtig...men kunne nu godt bruge lidt kreahygge SAMMEN med de små - det lyder ikk helt så dumt at sige at man har lavet perleplader sammen med børnene, som det gør at sige at man selv har siddet med det ;o)

      Slet
  8. Tøseting behøver bestemt ikke være lyserøde, så jeg syntes en grøn eller turkis vil klæde tæppet - det er trods alt 'bare' et lille barn, der til at starte med er helt ubevidst om dets køn; det kan hurtigt nok komme ind i samfundets kønsbestemte roller.
    Det var så lige lidt frustration herfra morgenstunden, undskyld! Når det så er sagt, så tror jeg også på karma, det kræver egentligt ganske lidt i hverdagen for at gøre andre glade, og deres glæde/overskud rammer os lige i nakken, på den gode måde altså :-)

    Flyvekys og ønsket om en dejlig dag, og ikke mindst weekend, herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også det jeg håbede - men var bange for at jeg var for "farvet" af at være drengemor ;o).

      Takker or de mange flyvkys - og sender en masse retur og håber også at I får en god weekend...og at pakken er landet ved dig ;o)

      Slet
  9. ...og når man gør sådan en lille ting for andre kan man smile stort længe bagefter fordi DU havde overskuddet!
    Men du er jo også en dejlig smilende pige Pia, er super glad for at jeg har lært dig at kende :) Vi må snart ses igen!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du altså sød, Libbie!

      Ja, DET må vi! Måske et minitræf?

      Rigtig god weekend. Knus Pua

      Slet
    2. Ja - denne gang blev det så Pua og ikke Pis! ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...