mandag den 16. april 2012

På overarbejde...

...er symaskinen i disse dage. Lysten har/er der til at sy - og så gælder det jo om at udnytte det. Timingen er perfekt, da manden i denne uge er begyndt på træningsprogram til marathon. Det betyder at jeg kan "date" symaskinen når drengene er lagt (ville burde måske gøre han selskab på løbeturen eller i fitnesscenteret, meeeen der skal jo være nogle hjemme ved drengene...*host*, *host*).

I dag havde jeg også muligheden for at sy lidt i dagslys - og endnu en kjole kom der ud af det:


Kjolen er syet efter "Multisnit by idé-design"s Baby & Børneserie. Bærestykke er syet i de brune hjerter fra by Graziela (genoptryk) med retrostof som foer. Ellers har jeg brugt brunt babyfløjl og pipingbånd/tittebånd i en varm solgul farve.

Jeg går lidt og leger med tanken om at brodere navnet på den kommende ejer eller et hjerte nedeste i det ene hjørne på kjolen i gult, men kan ikke finde ud af om det vil være synd. Hvad synes du?

Desværre var årsagen til min formiddags fri desværre ikke så hyggelig - Mads skulle til ørelæge i eftermiddags.

Han er i den grad ørebarn - og det ender desværre med endnu en omgang dræn (vi er på den forkerte side af 10 gange) til ham :o(.

Årh, hvor jeg håber det bliver i denne gang, så han ikke behøver at kæmpe med det mere...
Mads' øre-historie kunne desværre udfylde en helt blog efterhånden!!!

Men nu vil jeg ikke tænke mere på det - tror ALDRIG jeg vænner mig til at se ham blive lagt i narkose... :o(

I stedet vil jeg tænke på den søde og dejlige dreng, der inden sengetid kom i tanke om at han havde noget til mig i sin lomme.

Når man har en dreng, der går i børnehave, ved man aldrig helt om det er en god eller dårlig ting. Det kan være alt fra pinde, sten, snegle og det der er værre.

Men i dag var det denne:


"moar, jeg så den var meget større end de andre, og rigtig fin, den har faktisk lidt lyserødt på - og så tænkte jeg, at den skulle være til dig...og måske også lidt til far".

Selvom den nok har været pænere da han plukkede den i formiddags fik han en stor krammer som tak :o) 

Rigtig god aften!

13 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Jeg prøver lige igen...

    Årh sikke en Guldklump af en unge:) Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på når vores trold bliver det ældre og hvad han kommer hjem med i sine lommer til os:) hehe..

    Kedeligt noget med de ører:(

    Rigtig sød kjole, og ja du har ret, der er jo nogen som skal blive hjemme hos drengene... hosthost;P Du må bare afsted næste gang, hvis det er det du lyster:)
    Mht. din tanke... Jeg synes det ville være rigtig sødt med et hjerte nederst i hjørnet på kjolen. Ved ikke om det ville blive for meget med navnet? hmm.. Men ellers er den også rigtig sød som den er:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ;o).

      Ja - det har han desværre altid kæmpet med :o(

      Tak. Overvejer stadig, må se hvad det ender med ;o)

      Slet
  3. Den er super flot den kjole... tror også på den med et hjerte i nederste hjørne....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - tror også det ender med det, hvis jeg gør mere ved den ;o)

      Slet
  4. Wauw en lækker sag. En mor til drenge kan også sy pigekjoler?
    Stakkels ørebarn. Jeg har to af slagsen ud af tre, og jeg føler virkelig med dig.
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, åbenbart ;o) - havde behov for at prøve at sy andet end drenge tøj. Heldigt at der også er nogle små piger i familien og vennekredsen :o).

      Ja - det er bare ikke sjovt. Han har været meget igennem med de øre. Krydser fingre for at det hjælper denne gang (man er vel optimist ;o))

      Kh. Pia

      Slet
  5. Nårh hvor er det sødt, bliver helt rørt :-) Birk er begyndt at kalde sin mor for 'Lille Gat' (skat) ... Det går også rent ind :-) han skal nok lære at det virker ;-)

    Rigtig skidt med de ører, god bedring!

    Flot flot kjole, stemmer også for er hjerte i samme orange..

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, vi er nok for nemme - og de for kloge ;o)

      Tak og tak - har endnu ikke helt bestemt mig ;o)

      Slet
  6. SUPER FIN KJOLE! hvor køber man mønstret?

    Mange tanker til dit søde ørebarn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Du kan bl.a. Købe det lige her:

      www.fjoelner.dk/vismonster.asp?vare=13982&la=dk

      Der er mønster med til en del forskelligt børnetøj for 65 kr., har dog kun syet kjolen.
      I min udgave har jeg dog delt den på tværs og syet med pipingbånd.

      ...og tror faktisk størrelserne passer til begge dine piger ;o)

      Slet
  7. Hej Pia
    Hvor er han da bare sød!!! Håber det gik godt med drænet, er lidt bagefter med læsning ;o)
    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette.

      Ja ;o). Desværre er det endnu ikke overstået - han skal først ha' det gjort næste torsdag :o(

      Kh. Pia

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...