søndag den 18. december 2011

Sidste weekend inden jul...

...uha, det er jo lige pludselig snart. Selvom julegave indkøbene er forgået lidt ustruktureret i år er vi næsten i hus, så mon ikke vi når de sidste i starten af ugen?

Julen holder vi hjemme igen i år. Jeg er heldig at have juleferie fra og med torsdag (og helt ind i det nye år!!!), så satser på at vi også bliver klar til det. Anden skal grilles (det smager nemlig rigtig godt!), sidste år var det umuligt, da skuret var frøset til :o(

Min weekend startede rigtig godt i går med en fridag fredag. Efter jeg havde afleveret drengene fik jeg klaret en masse praktiske ting inden jeg hentede dem igen ved en 14-tiden. Ved 15-tiden fik vi gæster. En af mine veninder (der pt. er på barsel) kigggede forbi med sin datter, der fylder 4 til foråret og lille søn, på snart 7 måneder (vores mænd kom da de var færdige på job). De to store lavede julekager. Til tider lidt kaotisk, specielt når Jacob synes han skulle blande sig. Derfor glemte jeg helt at tage billeder undervejs. De var ellers fine vores to bagere, jeg havde nemlig lavet et forklæde til dem hver (efter samme princip, der er beskrevet i "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år). Men resultatet af anstrengelserne nåede jeg da at forevige inden de er væk:


Mmmmm

Ellers havde vi for en gangs skyld ikke rigtig nogle planer i weekenden. Så vi har fået klaret lidt praktiske ting og ellers bare slappet af (når børnene har tilladt det ;o))
Her lige et par glimt fra julen herhjemme:

Porcelæn hus til lys, malet af min Oldemor tilbage i 80'erne...

Et julevindue...

Et nærbillede af juletræet. Hæklet fluesvamp fra min mors hånd efter Stof & Stils opskrift...


Og så er vi allerede 5 tilmeldte til vores blogstræf - og de vil modtage en infomail lige om lidt. Og bagefter står den på cupcakes bagning (en lille julehilsen til pædagoerne i drengenes vuggestue/børnehave)...
GOD SØNDAG :o)

2 kommentarer:

  1. Dejlig weekend med venindehygge, og ingen planer. Lidt det samme har gjort sig gældende hos os, det er altså skønt en gang imellem :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er rart med en uventet fri weekend indimellem ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...