mandag den 28. november 2011

Stjerner (og små hjerner...)

Jeg synes det er så hyggeligt at folde papirsstjerner, måske fordi det efterhånden kan gøres i søvne ;o).

Sidst jeg var i Tiger fandt jeg stjernepapir i pastelfarver, det røg med hjem sammen med lidt silkepapir. I weekenden fik jeg så lavet stjerner. De store i silkepapir ender nok i stuen i glaspartiet ud mod haven.

Foruden stjerner fik jeg lavet en julestrømpe (billedet er ikke det bedste og strømpen var ikke glattet med strygejernet) til Jacob, så julemanden også kunne besøge ham. Mads var ellers næsten ved at nægte julemanden adgang:

"moar, jeg synes altså ikke julemanden skal komme mens jeg sover, han må ikke se mig når jeg sover!...jeg synes han skal komme når jeg er i børnehave!".

Vores julemand lagde i stedet pakkerne ved drengenes pladser ved spisebordet - den løsning passede Mads perfekt! ;o).

Jeg fik også pyntet op herhjemme i weekenden. Drengene var taget ud til farmor og farfar med juledekoration, så jeg kunne nå at gøre rent inden. Nåede næsten at blive færdig til de kom hjem. Mads var meget glad for resultatet og da vi om aftenen sidder og spiser risengrød (ja, kom helt i julestemning) kigger han meget betænksomt rundt, hvorefter han udbryder: "hvorfor skal vi ikke have de sjove hatte på?". Der gik lige lidt tid inden det gik op for os, at det var de to kræmmerhuse han hentydede til!!!

2 kommentarer:

  1. Har også lige været i gang med produktionen af flettet stjerner :)

    SvarSlet
  2. Du har vist været mere produktiv end mig ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...