fredag den 4. november 2011

Ohøj - december forude!!!

Det betyder, her i familien, også at vi nærmer os Mads' 5 års fødselsdag (vildt!)!

Sidste år holdte vi Superhelte fødselsdag (kopieret fra www.frugtfest.dk - skøn side!). Den var Mads tilbøjelig til at gentage (så han kan blive klædt ud som Spiderman - selvfølgelig).

Men vi blev enige om, at det måske alligevel var sjovt at prøve noget nyt. De mest populærer temaer var "Ridder" eller "Pirat" (moderen havde ellers mange andre kreative ideer - men det er jo drengens fest ;o)).

Valget endte med Pirat...

Der er ideer til aktiviteter på www.frugtfest.dk, men synes de kunne være bedre til 3-5 årige. Har du nogle forslag - meget gerne nogle, der også kan laves indenfor? - sidste år lå der nemlig 40 cm sne den dag vi fik 12 drenge på besøg!!!

Jeg planlægger at slutte af med lidt Cupcake-pyntning. Har efterhånden en del (drengede) udstikkere, bl.a. et dødningehoved (perfekt til piratfesten). Med frosting, krymmel og fondan i forskellige farver skal det nok blive festlig (og sikkert rigtig beskidt!). Når forældrene så kommer og henter kan de få lov til at smage sammen med drengene.

...overvejer at droppe slikposerne (synes Cupcakes kan gøre det ud for det) og lade skatten i skattejagten være noget legetøj af en art (må være til at finde billigt nu alle reklamerer med pakkekalendergaver) - men kan man godt det, altså droppe slikposerne?

Selve menuen er der tjek på, den har jeg fundet her: http://festideer.festogfarver.net/ (hvor også billedet er fra).

Men andre aktiviteter derudover??? - hjæææælp!!!

5 kommentarer:

  1. Hmm, vi havde pirattema for 2 år siden, men da var K&E så små, at den bare stod på skattejagt (indendørs). Måske kan man lave noget kreativt, dekorer dit sværd, skattekiste, pirathat eller lignende? Piratmusik på stereoen?
    God weekend!

    SvarSlet
  2. Jeg planlægger en give-away med politikkens store fødselsdagsbog snarligt!, der er en masse gode idéer i :-) Den kan måske også lånes på biblo, den er aldersopdelt så den er nem at gå til. Ellers synes jeg at Krudtugler&kanelsnegle- og efterfølgerne har mange gode idéer i.

    SvarSlet
  3. Bebe > Piratmusik på stereoen var måske ikke en dårlig ide. Tænker de er store nok til en omgang stopdags, så kan de jo få brændt lidt krudt af der. Pirathat også en god ide! Tak :o)

    Martina > tak, de bøger har jeg jo i reolen - hvorfor tænkte jeg kun Google?

    God weekend

    SvarSlet
  4. Min søn fylder også 5 år i december, hvor vi også skal have temafest med pirater. Så der havde jeg tænkt mig at vi skulle have nogle boller hvor jeg havde tænkt mig at gemme skattekortet indeni, bare pakket ind i bagepapir, men er ikke sikker på om de måske er for små til det.
    Men skattejagt syntes de altid er sjove, så er det bare med at lægge forskellige poster rundt i alle rummene, nu hvor vi nok ikke kommer til at være ude :)

    SvarSlet
  5. God ide med de skjulte skattekort...hvis de bliver advaret går det nok ;o)

    God fest til jer...sommerfødselsdage er nu mere forældrevenlige end vinterfødselsdage. Husker stadig sidste års 30 cm sne den dag vi holdte! ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...