tirsdag den 11. oktober 2011

Friaften = arbejde!

Min svigermor hentede drengene i vuggestue/børnehave i dag og har dem begge overnattende til i morgen (=udsigt til sammenhængende søvn for første gang i meget lang tid - jubi!). Egentlig kunne jeg jo godt forsvare at have en dag på sofaen (eller ordne vasketøj m.m.) når jeg nu for tiden er enlig mor. Men jeg har fået pakke fra Tyskland (byGraziela) i dag, så jeg er gået i gang med at male den ene væg på Jacobs værelse. Efter længere tids overvejelse mht. farve (brun, grøn, turkis har også været i spil) købte jeg en gul...og det tegner faktisk rigtig godt so far. Glæder mig til at se det færdige resultat - kunne være skønt, hvis jeg kunne nå at blive færdig med Jacobs værelse inden lørdag (hvor manden kommer hjem...behøver jeg sige at jeg glæder mig - meget?). Håber da også han og Jacob kan lide farvevalget:






Jeg endte med at købe to plakater og to stykker stof ved byGraziela Billederne er lånt på deres hjemmeside, som du finder her:
























Men ser i dag at de nu har fået en fin heldragt






Øv, den kunne jo godt ha' været med i min pakke - så havde han jo passet så fint til værelset ;o)

God aften, jeg vil videre med arbejdet!

12 kommentarer:

  1. Årh,, du er modig med at male gult. Jeg husker stadig med rædsel alle de gule vægge, jeg havde i 90´erne. Dér er jeg altså ikke kommet til endnu.

    Men fede plakater, du har købt og heldragten er også mega sej.

    God arbejdslyst.

    SvarSlet
  2. Mmmmm for en fin farve - passer perfekt til de skønne plakater!!! (og stoffet er jo heller ikke helt dumt at se på ;-))) Kan godt forstå du glæder dig til både nattesøvn og mandens hjemkomst!! Det er altså også længe at være alenemor..... God aften og forhåbentlig nat til dig :-) Knus!

    SvarSlet
  3. Ej hvor spændene med maler-projektet på værelset - du må lige vise det færdige resultat :-) Men er sikker på du ikke går helt galt i byen - og slet ikke med de plakater og det stof!! Godt du får lidt for hånden mens du savner manden ;-)

    SvarSlet
  4. Glæder mig til at se resultatet! Jeg skal ha' malet soveværelset imorgen, men der nøjes jeg med noget så kedeligt som hvid:-)

    SvarSlet
  5. næææ det lyder dejligt med sådan en dag/nat helt alene.... På lørdag har jeg også hele eftermiddagen alene.... glæder mig faktisk ret meget... ved stadig ikke hvad jeg skal lave... blir nok noget med sofaen i mange af timerne i hvert fald :-)

    jeg ELSKER de plakater, har faktisk næsten besluttet at købe den ene af dem også til pigernes værelse, blir dog først i næste måned.... Blir super spændende med den gule væg, det håber jeg du flasher en masse billeder af:-)

    Den heldragt er da også for skøn... kan man putte en pige i den... det kan man vel godt ik :-)

    SvarSlet
  6. Louise - jeg sad faktisk og synes, at det var en pigeheldragt mere end én til drenge.

    Så pyt du bare pigen i dén.

    SvarSlet
  7. ha ha... ja det ku da være jeg så sku prøve det....

    Tror måske bare min lille tøs blir lidt bleg i alt det hvide.... hun har jo heller ik rigtig noget hår endnu.... :-)

    Men fin det er den altså

    SvarSlet
  8. Rie > "min" farve i 90'erne var Koboltblå, så den ar jeg et lidt anstrængt forhold til i dag (små mængder dog stadig ok).

    Bebe > ja, det er tiltrængt ;o). Tak - også god aften/nat til dig ;o)

    Frk. Munk > det skal jeg nok, men først når værelset er helt færdigt - har lige et par ideer, der skal blive til virkelighed først ;o)

    Auvills univers > alle vores vægge er også hvide, men synes der manglede lidt kulør på Jacobs værelse, så nu har han en gul væg...det færdige resultat skal nok komme på ;o)

    Louise > Ja, det er skønt! Drengene er nu også for det meste søde og je har da også ringet til farmor for at høre om alt er gået vel. Men for at kunne være "på" overfor dem, er det nu også lækkert med lidt alene tid indimellem. Håber også du får en god søndag eftermiddag.
    Ja, de er skønne plakaterne. Hvis jeg ikke får plads til dem begge, kan du købe den ene ;o). Vil også mene at heldragten er unisex ;o).
    Jeg smider billeder på når værelset er færdigt - det du har fået lavet til Merle og Neel er da fantastisk!! :o)

    SvarSlet
  9. ahhh hvor sjovt, jeg havde også en MEGET mørke blå væg på mit værelse en gang, den blev dog hurtigt hvid igen, det var simpelthen for meget af det gode...

    Ja det blir dejligt på lørdag, også fordi imorgen fylder Merle 3, og torsdag fylder Jesper 31, så der er en del at se til i disse dage... lørdag er meget kærkommen :-)

    Hvor meget koster de plakater i danske kr. kan du huske det?? synes også jeg har set sådan et melamin sæt der fra jeg er vild med.

    SvarSlet
  10. Min var rigtig 90'erne. Lavede en effekt med krøllet plastik (avanceret svampeeffekt)...det var tider ;o). Gad vide om jeg fik det foreviget inden mine forældre solgte huset? Det kunne være sjovt at se igen ;o)

    STORT tillykke, så går hun jo fra at være baby til lille pige. Jacob fyldte den 15. sept., uha synes godt nok det går lidt for hurtigt her anden gang... Også tillykke med Jesper. Sjovt som vores mænd og børn næsten er jævnaldrende...Troels blev 31 for godt 2 1/2 md. siden.

    Mener det svarede til ca. 140 dkr. Tror spisestellet er i porcelæn, ville nemlig også ha' haft det indtil jeg så det...

    SvarSlet
  11. ...og hår gør vi (Jacob) i øvrigt heller ikke i endnu - måske heldigt at jeg ikke fik heldragten med ;o)

    SvarSlet
  12. Hej igen

    næææ sørme om ik det er i melamin, har lige fundet en på trendsales som sælger det.... tror da jeg må hoppe lidt på noget af det... sys det er VIRKELIG Fint :-)

    Ja det er da pudsigt så tæt de er...

    Nå, jeg må hellere finde min seng efterhånden :-)

    Nat nat

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...