tirsdag den 13. september 2011

Argh... Og post fra en sød blogger ;o)

Øv, øv, øv...troede lige dræn var løsningen for Jacob...men nej! Vi fik en 1 1/2 nat med ok søvn, så var den gal igen. Natten til lørdag var rigtig slem (beklager at jeg ikke var så oplagt og frisk at se på til blogtræf). Natten til søndag var bedre (farmor sagde i hvert fald at han sov helt til kl. 5 uden afbrydelser). Men siden har den været slemt igen. I dag havde jeg ham med til læge (ørelægen er selvfølgelig lukket mandag, tirsdag og onsdag i denne uge!)...tror I så ikke drengen har fået mellemørebetændelse?...hold nu!!! Så nu har jeg "ferie" onsdag + torsdag og min mor er booket til fredag. Pga. drænet, flyder betændelsen ud og så længe den gør det, skal han være hjemme (selvom det kun er om natten, han er mærket) og indtil der er svar på de prøver der er taget af betændelsen anbefales det ikke, at han får pencilin (fordi han ikke har feber og "kun" er mærket om natten)...og de prøver er der først svar på om 3-4 dage...argh!!! Synes godt nok det er lidt op ad bakke pt.! Vi havde ellers inviteret et hold venner til at fejre Jacob torsdag, men deres dreng har også dræn i, så smittefaren er for stor, så det må vente... Årh, hvor jeg håber vi får styr på den nattesøvn inden manden tager med jobbet til USA de to første uger i oktober!!!

Sikke en øv-dag (beklager mit sure opstød)!!!

Til gengæld sluttede den noget bedre...se lige hvad en meget sød blogger har sendt mig:


Efter at have beundret Lisbeths skønne puder og gentagende gange rost dem på hendes flotte blog (Leizys barslerier), har hun nu givet mig et skub fremad. Stof i trekanter "lige" til at sy sammen...årh, hvor jeg håber det lykkes at få lavet en pude, der ligner bare lidt en af Lisbeths...

Ha' en god aften...jeg vil slappe af og samle energi til endnu en nat med usammenhængende søvn :o(

4 kommentarer:

  1. Ih, hvor er hun sød, hende Lisbeth! Det er dejligt, at hun kunne sende noget opmuntring på en dum dag. Rigtig god bedring til den lille søde charmedreng (og hans forståeligt trætte mor!).

    SvarSlet
  2. De kan sagtens få mellemørebetændelse, selv om de har dræn i. "Fordelen" er så bare, at det flyder ud af ørerne i stedet for at sidde og trykke inde i ørerne. Men selvfølgelig kan de genere alligevel. Med min den store havde vi ingen problemer, men med Villads flød det også et par gange. Vores ørelæge er dog af den holdning, at man opstarter med øredråber med det samme, hvis det flyder ud af ørerne første gang efter drænanlæggelse. Hvis det skulle opstå igen senere skyller/spuler man øret med lunken vand i 3 dage og har det ingen virkning, opstarter man øredråber. Det gode ved dræn er, at man kan behandle direkte i øret frem for en oral pencilinkur, hvilket må være at fortrække, da det så virker, hvor det skal og ikke i hele kroppen. Så fat mod, det skal nok vende:-)

    SvarSlet
  3. Maria > ja, ikke ;o). Tak.

    Auvills univers > tak. Vi har desværre ikke så positiv en historik på storebroderen mht. ørnene. Han har haft mellemørebetændelse et utal af gange og fået lagt dræn over 10 gange. Øredråber har derfor været flittigt brugt og da også hjulpet, men han går i dag til talepædago da han udtalelse halter pga. ørene.

    Havde sådan håbet at det skulle være noget andet med lillebror, desværre tegner der sig så småt en gentagelse :o( Håber (og krydser fingre for at) jeg tager fejl og at det kun bliver denne ene gang med ham :o)...vil snart gerne have mine nætter for mig selv igen.

    SvarSlet
  4. Åååhhh hvor lyder det bare hårdt, hvor er det synd for ham - og jer! Krydser virkelig fingre for, at det snart bliver bedre, så overskuddet kan vende tilbage! Kh Lisbeth

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...