lørdag den 6. august 2011

Selvforkælelse og kreatid...

Som jeg tidligere har skrevet er min barsel nu officielt slut (øv!), derfor kom jeg til at forkæle mig selv lidt i dag med disse skønne stoffer, jeg har købt af Gitte (som jeg "opdagede" efter et besøg her). Hun bor dejlig tæt på - så portoen slap jeg for ;o)



Og ENDELIG er det lykkes at få en date med symaskinen!!! :o)

Min "nye" symaskine! Jeg har byttet med min mor, hendes larmer nemlig ikke så meget som min (= mulighed for at sy når de små er lagt i seng). Den er ældre end min, men virker heldigvis stadig fint (kostede vist også liiiidt mere end min):


Mads og Troels tog med naboen ind og så Cars 2 i dag. Samtidig valgte Jacob at tage en dejlig lang eftermiddagslur og her til aften har jeg fået "fri tid" på kontoret ved symaskinen og computeren

- HVOR ER DET SKØNT!!! -

Det er blevet til et nyt dynebetræk til Jacob (til barnevognen):


Idéen med noget af det fine "nye" retrostof er/var, at sy en nederdel til mig selv. Jeg har siden jeg læste dette indlæg tænkt at det skulle jeg prøve. Men da mine færdigheder ved en symaskine er meget begrænsede og jeg aldrig har leget med rib før (og "ny" maskine), tænkte jeg, at jeg hellere måtte lave en "prøve" først:
billedet er taget af mig selv ind i spejlet, derfor meget dårlig kvalitet :o(

Er egentlig ok glad for resultatet (stoffet er noget krøllet - beklager). Tænker at jeg nu har fået en ny afslapningsnederdel - for hvor er den dejlig at ha' på!!! Der er lidt smårettelser til næste nederdel. Men det "mønster" kan klart anbefales. Min model er en "kvart sol".

6 kommentarer:

  1. Dejligt med lidt sytid - og gode resultater! Både kjole og tæppe er superfine! Er det næste uge du starter på arbejde? Jeg er også så småt ved at komme i gang og suk hvor er det underligt at barslen allerede er forbi. Men selvfølgelig også spændende at 'komme udenfor murene' :-) God søndag!

    SvarSlet
  2. Jeg er specielt vild med det grønne stof. Det er super fint.

    - og jeg har også haft kig på den nederdel, men har endnu ikke fundet tid til at begynde. Din er da blevet rigtig god.

    SvarSlet
  3. Det er da bare helt på sin plads med lidt selvforkælelse, lækkeet stof! Og god afslutning på barslen med lidt kreatid, super fint betræk :o) God søndag, knus

    SvarSlet
  4. FEDT stof!
    Lækker maskine...
    og WAUW for en nederdel!!!
    Du er da total trendy :)
    Jeg drømmer også om mere tid ved maskinen, men med alle børn hjemme og en mand der er på festival så har den samlet støv :)
    Men idéerne inde i hovedet fejler intet!

    SvarSlet
  5. Dejligt med lidt krea tid.

    SvarSlet
  6. Bebe > Ja, det er dejligt når det lykkes ;o). Tiden flyver bare af sted :o(. Med lidt små tilretninger ved nederdelen (glemte lige at tage højde for længde på rib m.m.) tror jeg også jeg kan få lavet et par nederdele, der også kan virke i "den virkelige verden" uden for det lille hjem - også go' søndag til dig!

    Rie > Du kan roligt gå igang med nederdelen - det tog faktisk ikke lang tid. Det var også det grønne stof, der fangede mit øje først - men det gule vinder altså i sidste ende ;o)

    Lisbeth > Tak, ja motivet med bilerne er lige mig (...øhh Jacob). Kan rigtig godt lide de klare farver på den brune bund. Jeg har før købt Ann Kelle stoffer ved Malika-Rosa eller Fabricvorm - men til min store glæde er Stof og Stil nu begyndt at sælge det til det halve (69 kr./meteren). Skøn afslutning - nu må jeg bare se at blive "klar" til i morgen. Også god søndag til dig. Knus Pia.

    Libbie > Ja, dejligt at "falde" over det. Sådan en Vesttysker (ja så gammel er den) er altså kram! ;o). Ja, trendy og trendy er måske så meget sagt, men jeg har da fundet en aflæser for ventebuskerne (til stor glæde for manden)...det er måske også på sin plads når babyen snart bli'r 11 måneder. Kender desværre det med alle idéerne i hovedet alt for godt - tænk hvor meget vi ville kunne nå, hvis vi havde en uge uden mand og børn...hvorfor var det lige man intet nåede den gang? Hmmm... God søndag.

    MollyMy > Ja, det er dejligt når det endelig lykkes. Håber på flere rolige aftner i fremtiden, så min stoflager kan blive mindre ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...