onsdag den 24. august 2011

Godt begyndt er halvt fuldendt?

Eller er det bare et gammelt ordsprog? Puha, jeg synes der ligger lidt for mange halvfærdige kreaprojekter herhjemme:






- strikket halstørklæde i multifarvet garn (kun 1/3 del færdigt...men gået "kold").
- strikket gæstehåndklæde i mint til køkkenet (masker slået op...aldrig kommet videre).
- kasse, kun malet første gang...lang vej endnu inden jeg er i mål med det projekt.
- flag til flagranke (det hvide kors mangler og så skal de syes sammen).
- tabet-æsker med dymo citater. Sidste detaljer mangler indvendigt i æskerne.
- Rasmus klumb hagesmække (kun klippet), stoffet købte jeg her i sidste uge.

...og det er så bare lige det, der lå først for. Derudover:
- maling af skur (har kun fået første gang, dør og udhæng mangler stadig første gang)
- broderi
- endnu en hama flagranke

Og det jeg endnu ikke er kommet i gang med:
- maling og mini renovering (vedligeholdelse) af legehus, sandkasse og højbed
- maling af vinduer og døre (huset)
- maling af væg på Jacobs værelse + små indretningsdetaljer
- ophængning/afhentning af ny knagerække i entre (t.i.n.g ringede i dag - nu er den kommet hjem!)
- afprøve cupcakes (fondant) inden Jacobs fødselsdag
- bage kage til gadefesten på lørdag - overvejer om ikke det kunne kombineres med ovenstående ;o)
- sættekasse til Mads (og også gerne en til Jacob)
- forvandling af diverse bær i fryseren til marmelade og/eller saft

...og så har jeg helt sikkert glemt en passe! (tør slet ikke tænke på alle de praktiske opgaver, jeg/vi også er bagud med)

For få timer i døgnet og for lidt struktur/orden = velkommen til min hverdag! ;o)

...og nå ja, så driller ryggen igen, vi presser da også lige 2-3 kiropraktor/massagetider ind i kalenderen for ikke at tale om besøg ved ørelæge med Jacob fredag og lægebesøg med Mads...MEN tror nu alligevel sofaen får lov til at overfalde mig i aften...kan mærke en forkølelse komme snigende, "skønt" med klimaanlæg på job :o(

6 kommentarer:

  1. Jeg har lavet en projekt-kasse (men den er nok mest brugbar til krea-projekter), i den lægger jeg halvfærdige projekter, når jeg ikke lige kan overskue dem længere - så kan de altid komme frem, når jeg får lidt tid i overskud. Samtidig har jeg en ide bog, hvor jeg skriver/tegner gode ideer, så jeg slipper for at gå i gang med dem med det samme (alternativt glemmer jeg dem igen).

    Men kender godt den alt for lange liste - i sær med alt for mange 'kedelige' punkter

    SvarSlet

  2. Jeg kan desværre ikke sende dig en masse energi, struktureret ordenssans, flere timer eller en bedre ryg - da jeg selv er i dyb dyb underskud med det hele! :D))
    Men hvor ER jeg glad for at høre, jeg ikke er den eneste som kan gå kold/ i stå med et strikketøj ligeefter maskeopslåningen (lige nu er status dog jeg er nået 3 pinde op ☺)
    Jeg er ligeledes ved at være i tidspres for de 3 krolfposer min far bestilte for 2 måneder siden - men er alligevel lige gået i gang med en smølf... Og har spottet en Rasmus Klump (som jeg ikke - IKKE!! må gå i gang med før mine bestillingsarbejder er afleveret til rette ejermænd!)

    Men at vide jeg ikke er alene i min båd, det gør mig altså lidt lettere på skuldrene - så tak for det, Pia :D)) ♥

    .. og rigtig god fornøjelse - med det hele!☺ ☼

    SvarSlet
  3. Det var da godt nok en hulens masse projekter du har fået sat gang i. Tror den nemmeste løsning er at starte fra en ende af og så bare tage dem en af gangen. Ved dog godt det er nemmere sagt end gjort, for jeg er selv rigtig god til at starte på mere end jeg kan overskue. Håber det hele bliver færdigt lige pludseligt.
    Mvh Tina

    SvarSlet
  4. Det er altid godt med projekter, men man skal da holde tungen lige i munden med alle dine. Nu har du skrevet dem ned, så kan du jo slette dem en ad gangen. Det er sådan en tilfredsstillende følelse. (kræver dog, at de er tilendebragt).

    Ryggen driller sikkert, fordi du sidder noget mere ned nu, når du er startet på arbejde igen. Jeg starter på torsdag og skal sikkert også igennem samme omgang med ryggen inden længe - ikke spændende.

    SvarSlet
  5. Åh ja, kender godt det der med alt for mange jern i ilden. Jeg har min elskede notesbog, hvor de forskellige projekter mm bliver skrevet op hen ad vejen, og så skriver jeg simpelthen sedler til mig selv med de ting, jeg håber at kunne nå på dagen. Dagens liste: Rydde op i drengenes legetøj, ting på loftet, sy 2 gange bukser færdigt, fasr op af fryseren, vaske tøj og hente unger.

    SvarSlet
  6. Rebekka > tak kreakassen er straks taget i brug (ude af øje, ude af sind...næsten). Til at starte med er strikketøjet sendt på "ferie".

    Zgrubler > godt at vide, at jeg ikke er alene ;o).

    Tina > det er vist bare sådan jeg er, rigtig god til at starte op, ikke helt så godt til at afslutte...godt jeg har giftet mig med en mand, der absolut er afslutter og systematikker...ellers tør jeg slet ikke tænke på hvordan vores hjem ville se ud ;o). Ej, har heldigvis "lært" at blive bedre til at afslutte, tror bare lige at jeg et øjeblik havde glemt at barselen er forbi...

    Rie > du har ret, har faktisk fået afsluttet hele 2 af projekterne og sat manden i gang med et af de andre.
    Ja, det er nok det...har desværre altid haft lidt problemer (sådan er det nok at være høj), denne gang er bare værre end det "plejer" :-(

    Auvills univers > kunne godt være at jeg skulle lære at bruge en notesbog. Håber du fik klaret alle projekterne ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...